Skip to main content

Tesis Messis

minggu lepas dalam kelas Hubungn Etnik arahan Dr. Soleh kot nama dia, dia buka cerita pasal Peristiwa 13 Mei ni . Sorang sorang dia tanya iktibar Peristiwa 13 Mei ni . Mula-mula tu oke lah budak budak lain jawab . Ye lahh orang first first memang lah boleh jawab sebab idea idea freshh lagi. idea idea aku semua orang dah curi . Sampai lah turn gua nak berucap, gua fikir punya fikir mana lahh nak ada iktibar lain dah semua dah bedal tadi. Tapi still dia nak tanya jugak. Oleh itu dengan serta-merta aku pun cerita lahh pasal macam mana Peritiwa 13 Mei ni berlaku, nak ubah sikit atmosfera dalam kelas tu. Memang tak faham soalan kan ? Takpe, lantak pergi aku pun cerita lahh sesuka hati .

Suddenly, habis je aku cerita satu kelas diam. Gua pun dah pelik dah menakjubkan sangat ke cerita aku ni ? alaa cerita pasal panggung wayang Odeon tu je. bukannya best . Tambah lagi pelik, Lecturer aku pun diam seribu bahasa. Aku dengan confidentnya duduk cepat cepat takut kena tanya lagi. Tengok kiri kanan , mata semua tuju dekat aku . Atmosfera memang berubah ketika ini . Damn kenapa ni ? Tetiba lecturer bukak mulut. "oke saya nak minggu depan kamu hantar Assignment pasal 13 Mei ye". ehhh tetiba pulak . tak komen apa apa pun pasal cerita aku dah kena assignment pulak -.-' aku pelik sehingga ke hari ini.

Aku dengan perasaan tak puas hati cuba Google Search cerita yang aku ceritakan hari tu . Hmmm, patut lah lecturer pandang sinis je dekat aku hari tu senyum pun tak , rupanya cerita aku tu salah . patut lah nak assignment bagai , tapi aku pelik kenapa dia tak tegur je masa aku cerita hari tu .Sekarang konfem lah segan nak masuk kelas dia minggu ni . nak hadap muka budak budak ni . Damn !

Aku rasa lepas ni baik aku ikut flow je tak payah nak ubah ubah Atmosfera (Y)

kalau rajin nak baca pasal 13 MEI sila lah Google Google !

Comments

Popular posts from this blog

Tipikal

psst psst, kitorang budak UTHM dah start study week dah. Minggu depan final. Fokus fokus :D semoga dekan sem ni jeyahhhh hahahhaha.

No longer Mechatronics student

Dah masuk semester keempat dah ni. Pelajar tahun kedua akhir kata orang. Sekarang tak jadi dah budak Mekatronik. Yela dulu mula mula masuk universiti ni  dapat Jurusan Sarjana Muda Elektrik dan Elektronik(Mekatronik). Dulu memang seronok tak terkata lah bila dapat kos ni. Kos rare bakhang. Belajar macam macam. Ya susah, tapi nanti senang dapat kerja for sure. Kata orang la. Belajar mekanikal, belajar elektronik, elektrik pun kena belajar jugak. Cerita dia kalau dah grad nanti, menganggur jugak baik pergi terjun bangunan jela. Tapi itu semua cerita dulu. UTHM ni lagi hebat mainkan perasaan student. Kalah playboy playboy malaya semua. Dah dua tahun. Lagi dua tahun je nak habis, struggle belajar kaw kaw bagai nak rak (baca: kira ada jugak lah spent masa study), tiba tiba dia boleh pulak nak drop kos. Sedih hati mak nak. sedih. Title semua hilang. Dulu dok bangga bangga dapat kos power dapat kos power nama pun gempak to' tak boleh tidoq malam wa cakap masa mula dapat dulu. Sekara