Skip to main content
dah seminggu aku duduk dekat sini . macam tak ada langsung perubahan yang jadi dekat aku , sama je macam semester lepas . cakap nak berubah lah , itu lah , ini lah . hasilnya , HARAAMM . padan muka aku cakap nak berubah tapi macam tak ikhlas langusng , macam mana nak berubah kan ? , bila lah aku nak berubah jadi budah baik ni . asyik jadi budak tak betul je , macam rasa jadi anak derhaka lah pulak . makan duit mak bapak dengan harapan mak bapak kepada seorang anak agar mereka belajar , hasil dia , HARAAMM . 
aku rasa aku dah banyak berubah lah bila umur dah meningkat ni . rasa macam tak tenang je , aku rasa sebab aku ada ambil duit haram kot sebab tu aku jadi macam ini , haaa , baru aku ingat , aku pernah tipu bos aku masa aku kerja kat kedai makan time lepas spm hari itu , kerja dua minggu je tapi dapat gaji sampai sebulan . sebenarnya , aku tak jangka pun bos aku nak bagi gaji sebulan , tiba tiba dia hulur gaji full kat aku , aku pun terkejut lah tapi buat muka bodoh je , bapak tak jujur langsung aku ni . dalah fikiran aku , REZEKI JANGAN DITOLAK , betul tak kawan-kawan ? hurm , bodoh jugak aku ni . kerja malas tapi duit nak banyak je , bangang gak arh . aku rase lepas ni aku nak bai balik lah duit tu , baru tenteram sikit hati aku .  bila fikir-fikir balik , takut pun ade kotkot aku mati petang ni ke siape tahu kan . korang rase patut ke aku bagi balik duit tu , sebab mase tu aku ambik cuti dua minggu sebab nak pergi interview , tapi interview sehari je pun ., patut tak patut tak ? 
hurm, menyesal lah . hurm , kalau aku bagi balik duit tu agak agak tenteram tak jiwa aku lepas ni . haiissshhh , macam macam . tekanan jugak aku sekarang ni , nak berhenti hisap rokok tapi  tak boleh boleh jugak . haisssh , 


sorry sayang , :(


p/s : sekarang dua minggu aku happy je kat um ni , bangun paling awal pun pukul 12 . alamatnye , subuh aku pun asyik qada' je . tolong aku wey , 

Comments

  1. haaa.. 2 lar bob..
    len kaly jgn mls dtg keje..
    interview la sgt..
    last2 aku yg merana keje sorg2.. haha..
    lek2.. huhu..
    bg pndpt aku, urm entah a..
    tatwu nk ckp pe..
    bos kte 2 pon keje ta jujur..
    byk menipu dlm bisnes restoran dye 2..
    halal haram pon mane dye ksh..
    ye2 je ade sijil halal, tp cm bodo je..
    actually kte da brdosa sb still keje ngn dye wlupun kte da twu sal bnde 2.. kn? haha..
    tp ade bgus gak, 2 a blsn kt dye..
    ske mnipu org last2 dye kne tipu ngn pkrje sndri.. haha =D

    ReplyDelete
  2. tu lah pasal . tapi aku nak bagi balik lah duit tu , malas pikir dah . bangang betol doktor tu , macam mane lah boleh jadi doktor kire duit pun tak reti , hehehe .

    ReplyDelete
  3. dye 2 pndai jew kira duit..
    cume dye cm ta pndai teka yg pkerja dye tipu dye.. hahahaha..
    papew pown, wey..!! ta adil choy..!!
    gaji ley sme lak ngn aku..
    haha..

    ReplyDelete
  4. hehehe ;)
    kalu dgn bg balek duet tu buat hg rse lbih tenteram,
    bg je la,
    mudah mudahan tenteram la hendaknya,
    aishh.
    ape la qada.
    disiplin mne?
    hahahaha.

    ReplyDelete
  5. hahahah , nasib baik hang tak pecah rahsia . :)

    ReplyDelete
  6. hey , mas . sebab tu aku nak berubah , ak tak tahu lah kenape seminggu kat um ni buat aku bangun lambat . :)

    ReplyDelete
  7. ramai yg sedar kesilapan, tapi tak mau ambil tindakan untuk berubah. sekadar sedar, semua boleh. tapi memulakan langkah ke arah perubahan positif itu payah sekali. dengan keadaan rakan2, suasana sekitar, memang susah dan sakit sekali. tapi, apalah salahnya sakit sementara didunia tapi nanti dapat sentosa dan seronok selamanya di akhirat kelak. kadangkala kita terlalu fikirkan org, hingga akhirnya kita hanyut. jgn begitu, biar kita jadi role model pada org lain utk berubah, mudah-mudahan Allah memudahkan. (",)

    ReplyDelete
  8. thanks aizat , aku akan cube untuk berubah . itu lah masalah aku , sedar tapi tetao tak berubah , HAHAHAH . okay2 . nice advice . :)

    ReplyDelete
  9. hurmm...its ok syg....sy akan tggu smpai awak stop k....:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tipikal

psst psst, kitorang budak UTHM dah start study week dah. Minggu depan final. Fokus fokus :D semoga dekan sem ni jeyahhhh hahahhaha.

No longer Mechatronics student

Dah masuk semester keempat dah ni. Pelajar tahun kedua akhir kata orang. Sekarang tak jadi dah budak Mekatronik. Yela dulu mula mula masuk universiti ni  dapat Jurusan Sarjana Muda Elektrik dan Elektronik(Mekatronik). Dulu memang seronok tak terkata lah bila dapat kos ni. Kos rare bakhang. Belajar macam macam. Ya susah, tapi nanti senang dapat kerja for sure. Kata orang la. Belajar mekanikal, belajar elektronik, elektrik pun kena belajar jugak. Cerita dia kalau dah grad nanti, menganggur jugak baik pergi terjun bangunan jela. Tapi itu semua cerita dulu. UTHM ni lagi hebat mainkan perasaan student. Kalah playboy playboy malaya semua. Dah dua tahun. Lagi dua tahun je nak habis, struggle belajar kaw kaw bagai nak rak (baca: kira ada jugak lah spent masa study), tiba tiba dia boleh pulak nak drop kos. Sedih hati mak nak. sedih. Title semua hilang. Dulu dok bangga bangga dapat kos power dapat kos power nama pun gempak to' tak boleh tidoq malam wa cakap masa mula dapat dulu. Sekara