Skip to main content

hati orang !

maaf lama tak update. banyak hal tak setel . sekarang baru free sikit .

sekarang aku sudah menjadi hak milim sepenuhnya TESCO CORP. menjadi seorang pembuat roti , kek dan ayam panggang yang jujur dan saksama . sifat rajin jangan cakap lah memang telah wujud dalam diri ini sejak sekian lama . ketepi kan soal rajin , nanti orang baca cakap aku riak pulak . apa pun tak boleh . hari ni genap sebulan aku berhenti menjadi penganggur dan hari kali pertama aku dalam sejarah hidup aku di maki sebegini hebat oleh seseorang iaitu manager aku . mana tak nya, orang suruh datang kerja pukul 6 pagi bantainya aku datang pukul 8.30 pagi . tak mengamuk manager kesayangan aku tu . last last , NAHHH , warning letter satu aku dapat . lepas ni kalau aku datang lambat lagi , NAHHH , satu surat berhenti pulak nak melayang kan . macam tu je aku kene ugut tadi . terduduk aku tahu tak . cengih nak mampuih , aku jawab sepatah sepuluh pulak dia jawab balik . pelik kan situasi aku nih . bila dipikirin balik memang salah aku lah datang lambat kan . tapi kata kata beliau menyakitkan hati betullah . mahu tak lawan mulut tadi , nak lawan tangan takut aku kalah kang , malu lah aku. dah lah perempuan .hehe . habis semua orang tengok aku berdrama 30 minit tanpa selingan iklan langsung . sebenarnya aku selalu gak datang lambat . tapi tak pernah pun kantoi tetiba hari ni pulak kantoi kann , masak arh hari ni, tapi , ada benda aku belajar hari ni iaitu mulut orang memang tak boleh nak kawal . aku kantoi busuk je dengan membe sendiri . mula mula aku pelik lah macam mana aku boleh kantoi pulak hari ni , memang aku tahu ada orang report . tapi aku tak tahu sapa . tetibe , rupanya membe aku yang pagi tadi aku makan pagi semeja sembang gelak gelak huhahuha yang bagi tahu , menyirap jugak lah tadi . bangang kann ? membe makan membe , diam sudah lah sebuk nak dengki dengan aku pahal ? dah tak reti nak datang lambat tu duduk diam diam sudah . pandai pandai nak hidup lah kalau nak buat benda tak elok kann ? haissh ,,..

balik rumah kena pulak dengan ayah aku . memang bernanah lah pulak telinga aku dengar ceramah percuma je hari ni . :D:D:D

Comments

Popular posts from this blog

Tipikal

psst psst, kitorang budak UTHM dah start study week dah. Minggu depan final. Fokus fokus :D semoga dekan sem ni jeyahhhh hahahhaha.

No longer Mechatronics student

Dah masuk semester keempat dah ni. Pelajar tahun kedua akhir kata orang. Sekarang tak jadi dah budak Mekatronik. Yela dulu mula mula masuk universiti ni  dapat Jurusan Sarjana Muda Elektrik dan Elektronik(Mekatronik). Dulu memang seronok tak terkata lah bila dapat kos ni. Kos rare bakhang. Belajar macam macam. Ya susah, tapi nanti senang dapat kerja for sure. Kata orang la. Belajar mekanikal, belajar elektronik, elektrik pun kena belajar jugak. Cerita dia kalau dah grad nanti, menganggur jugak baik pergi terjun bangunan jela. Tapi itu semua cerita dulu. UTHM ni lagi hebat mainkan perasaan student. Kalah playboy playboy malaya semua. Dah dua tahun. Lagi dua tahun je nak habis, struggle belajar kaw kaw bagai nak rak (baca: kira ada jugak lah spent masa study), tiba tiba dia boleh pulak nak drop kos. Sedih hati mak nak. sedih. Title semua hilang. Dulu dok bangga bangga dapat kos power dapat kos power nama pun gempak to' tak boleh tidoq malam wa cakap masa mula dapat dulu. Sekara