Skip to main content

sponsorship :)

Sistem penghadaman aku agak tidak berjalan dengan lancar sejak kebelakangan ni . mana tak nya , 2 hari aku tak makan langsung.(aku tak diet okayy) diulangi , aku tak dieeetttt . aku cuma menahan diri dari lapar dan dahaga dari sebelum masuk waktu kuliah pagi pukul pukul 8 sehingga sebelum masuk kuliah pagi hari esok nya . prosedur ini diulangi selama 2 kali okay . HAHAHA . petang tadi baru aku dapat makan . dapat lah makan nasi berlaukkan kan ayam dengan sayur labu di kolej 12 berbekalkan kupon FESENI awek aku bernilai rm3 . bapak sadis kan ? mula mula aku tak nak . dah tolak dah tapi apakan daya aku hanya manusia biasa yang tak dapat mampu menolak rezeki yang telah tersedia . maka, dengan segala hormatnya aku pun ambil je lah kupon tu(time ambik buat muka tak segan langsung macam lah kupon tu aku punya) . apa lagi , aku pun terus meluru dekat  kedai makan dekat kolej dua belas dekat universiti malaya dek tak dapat menahan rasa kegilaan lapar aku . agak gelojoh disitu :) 


wah , makan tengahari tadi ade orang sponsor . HAHAHA


masuk time malam pulak , dengan tak semena-menanya roomate aku dengan neighboor aku dengan neighboor tingkat lima aku mengajak aku pergi ke midvalley . dengan pantas nya aku menolak , "gila apa lu orang mahu ajak gua pergi mid, aku bukan nya student yang dapat elaun jpa sampai rm1950 tu kalau aku dapat tak kesah lah lah lu orang nak ajak gua pergi Queensbay pun gua sanggup". HAHAHA . 10minit kemudian , tiba tiba sampai lah satu pesanan ringkas masuk dalam 6120classic aku(sayang henset aku petang tadi sikit lagi nak hilang sebab aku tertinggal dalam bilik tutorial dah sampai bilik baru aku sedar takde henset dalam poket aku , damn !ak kena patah balik) . Qayyum yang ajak aku makan ,  sekali lagi dengan tak semena menanya aku pun menolak ajakan rakan aku , aku bagi alasan yang sama seperti diatas(baca balik eg) . agak dua tiga kali jugak lah aku tolak ajakan dia . last2 , dia offer nak belanja aku , dan dengan tak semena menanya lagi ,lantas aku pun dengan pantas menerima ajakan nya tanpa menghiraukan apa apa, bapak arh tak malu gila . HAHAHA . dalam hati aku bersyukur gila dapat makan malam malam ni . hehehe . tiba tiba lepas aku mandi , satu lagi pesanan ringkas dari awek aku tanya perihal aku tentang aku makan tak malam ni . aku pun cakap tak . actually ,sebenarnya aku lupa yang qayyum nak belanja aku . HAHAHA . dia pun order lah berger kat aku , aku pun bagai kan disorongkan tilam , mengiya je kan nya . HAHAHA . aku ingat berger daging biasa je , sekali berger double haa aku dapat malam ini . bapak bersyukur gila ,. :) thanks sayang and qayyum . . .


ish , Dinner pun kena sponsor jugak . dapat dua sponsor pulak tu . HAHAHA . 


tapi esok aku dah nak balik dah , aku nak gerak balik parit buntar sebab ade sepupu aku nak kahwin time krismas nih . aku pun pelik jugak sebab sepupu aku tu tahfiz kahwin dengan tahfizah tapi kahwin time krismas . pelik kan ? HAHAHA . aku doa mereka bahagia lah dan event ni berjalan dengan lancar . wah , aku nak buat kerja kahwin balik ni . hoyeah2 .


sebenarnya , post ni aku nak cakap aku ni dah pokai dah haa . HAHAHA . aku geram sebab budak jpa dah masuk duit tapi budak KPT haram apa pun tak ada . dengan tutor english aku nya yang suruh aku beli buku rujukan harga sampai rm48 bapak mahal , mende nak pakai bukan lama pun setakat seminggu sekali baik aku pinjam orang je , tapi masalah nya fikiran orang lain pun sama je macam aku so dengan siapa aku nak pinjam kan ? HAHAHA. haissshhh . aku benkrup doe . 


dah dah , penat aku membebel aku nak buat tutorial algebra dengan mathematic engineer malam ini sebelum kerja kahwin bermula . :)


p\s: jangan lah korang habiskan duit tak tentu hala kalau tak nak jadi tak malu macam aku okay :)

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tipikal

psst psst, kitorang budak UTHM dah start study week dah. Minggu depan final. Fokus fokus :D semoga dekan sem ni jeyahhhh hahahhaha.

No longer Mechatronics student

Dah masuk semester keempat dah ni. Pelajar tahun kedua akhir kata orang. Sekarang tak jadi dah budak Mekatronik. Yela dulu mula mula masuk universiti ni  dapat Jurusan Sarjana Muda Elektrik dan Elektronik(Mekatronik). Dulu memang seronok tak terkata lah bila dapat kos ni. Kos rare bakhang. Belajar macam macam. Ya susah, tapi nanti senang dapat kerja for sure. Kata orang la. Belajar mekanikal, belajar elektronik, elektrik pun kena belajar jugak. Cerita dia kalau dah grad nanti, menganggur jugak baik pergi terjun bangunan jela. Tapi itu semua cerita dulu. UTHM ni lagi hebat mainkan perasaan student. Kalah playboy playboy malaya semua. Dah dua tahun. Lagi dua tahun je nak habis, struggle belajar kaw kaw bagai nak rak (baca: kira ada jugak lah spent masa study), tiba tiba dia boleh pulak nak drop kos. Sedih hati mak nak. sedih. Title semua hilang. Dulu dok bangga bangga dapat kos power dapat kos power nama pun gempak to' tak boleh tidoq malam wa cakap masa mula dapat dulu. Sekara