Skip to main content

ini post masa hujan :3

seperti biasa kalau hari Ahad macam ni, yang biasanya ada dekat rumah hanya ada aku dengan teman sebilik aku(geng malas pergi latihan Palapes). Benda ni jadi bukan sebab apa, orang semua pergi latihan mula pukul enam pagi, kita orang pukul 7 baru nak mula azan Subuh, bila mananya nak pergi. Kadang-kadang aku frust jugak sebab orang lain kutip sehari empat puluh ringgit tiap tiap minggu, aku habuk pun takde. nanti orang dapat gaji beribu-ribu, aku dapat ratus-ratus je. mana pergi keadilan heh heh.

tapi hari ni hari bersejarah pada hari Ahad. Komuniti kita orang telah bertambah dengan sendirinya. tak tahu nak rasa gembira ke nak rasa cuak. takut pulak dia ni jadi spy jurulatih aku nak skodeng apa aku buat dekat bilik. yela, budak ni mana nak pernah backup aku walau terjadi apa apa pun. Senang cerita yang masuk Palapes ni takde lah se-Kental mana pun. yang ramai bookworm bookworm yang ingin memperjelaskan bahawa diorang sangat lah tough boleh jadi askar, pandai bab senjata, layan cerita army hari hari walhal anda amatlah sangat tidak ganas dimata dunia.

Dia, si ustaz berumur dalam lingkungan 20-an. sangat alim orangnya. selalu Solat Subuh di-awal waktu tapi amat jarang sekali, hmmmmm tak pernah kejut aku untuk bersolat dengannya. bukan tak suruh kejut. berapa kali dah tapi tetap dengan kedegilannya. Hobi dia, bermain Pokemon dalam telefon Android beliau dan berpura berlakon tanpa ada serba salah, tiada apa yang berlaku tatkala aku bangun dari tidur terserempak dengannya. Kadang kadang muka sebeginilah yang selalu menyirapkan darah aku pagi pagi. Spoil betul mood pagi pagi. Tambahan hari ni Ahad. tak boleh nak bagi happy sikit langsung.

entah lah aku pun tak faham dengan mamat seorang ni. betul lah manusia ni kita tak boleh nak predict. luaran nampak alim tapi di dalam aku pun tak tahu dendam apa yang dia simpan sampai macam tu sekali. aku hormat dia sebab dia alim, tak tinggal sembahyang, boleh baca doa panjang panjang. boleh buat benda benda yang aku tak berapa pandai sangat. tapi apa lah salahnya ajak aku, pimpin aku. semakin lama rasa hormat tu makin tipis. membuatkan aku rasa jengkel. jengkel dengan dia.

pasrah lah aku macam ni, nak marah tak sampai hati. kondisinya sangat lah lemah, baru baik eksiden. leher patah. tapi still nak ikut Palapes. nampak tak semangat juangnya disitu. tapi kalau Palapes kalau setakat nak tambah korum je baik tak payah. orang kena latihan teruk teruk, kau duduk depan acah acah pegawai tak payah buat apa, atas tiket OKU. orang pun lama lama meluat tahu.
*nanti keluar keluar pangkat engkau sama jugak dengan aku. wtf -.-'. dimana keadilan o.O'

Comments

Popular posts from this blog

Tipikal

psst psst, kitorang budak UTHM dah start study week dah. Minggu depan final. Fokus fokus :D semoga dekan sem ni jeyahhhh hahahhaha.

No longer Mechatronics student

Dah masuk semester keempat dah ni. Pelajar tahun kedua akhir kata orang. Sekarang tak jadi dah budak Mekatronik. Yela dulu mula mula masuk universiti ni  dapat Jurusan Sarjana Muda Elektrik dan Elektronik(Mekatronik). Dulu memang seronok tak terkata lah bila dapat kos ni. Kos rare bakhang. Belajar macam macam. Ya susah, tapi nanti senang dapat kerja for sure. Kata orang la. Belajar mekanikal, belajar elektronik, elektrik pun kena belajar jugak. Cerita dia kalau dah grad nanti, menganggur jugak baik pergi terjun bangunan jela. Tapi itu semua cerita dulu. UTHM ni lagi hebat mainkan perasaan student. Kalah playboy playboy malaya semua. Dah dua tahun. Lagi dua tahun je nak habis, struggle belajar kaw kaw bagai nak rak (baca: kira ada jugak lah spent masa study), tiba tiba dia boleh pulak nak drop kos. Sedih hati mak nak. sedih. Title semua hilang. Dulu dok bangga bangga dapat kos power dapat kos power nama pun gempak to' tak boleh tidoq malam wa cakap masa mula dapat dulu. Sekara