Skip to main content

kejang !

hari ini firstime aku main bola selepas sebulan aku tak main(alaa, main takde lah hebat sangat pun) . 
seperti yang anda semua tahu , hari adalah paper last untuk final semester satu( kalau bace post aku tahu lah tau) and then aku pun pergi lah beriadah untuk kali terakhir sebelum aku balik rumah sebab kat rumah kompem aku tak main punye sebab takde orang nak main ngan aku ( humble tak ? HAHAHA) . so , aku pun melebarkan sayap ku ke kolej lima . 
Sampai2 , aku ingat boleh lah nak tros main, last2 , ade lagi 2 team lagi tunggu nak masuk . alangkah sakitnya hati aku masa tu , aku pun tunggu lah . 
Aku tunggu punya tunggu punya tunggu ( cukup tak 2 team?) akhirnya sampai lah turn aku nak main . aku pun apa lagi , dengan semangat wajanya yang kental lagi proaktif , majulah aku masuk kedalam court futsal tu . 
lame jugak lah aku main( sebenarnya baru 2 minit aku main dah semput macam nak mati) , bola pun tak dapat . hehehe ,. 
Tiba-tiba datang lah bola tu kat aku , ak pun ambik lah bola tu . dah ader kat depan gol dah ni . keeper pun dah takde . aku baru ingat nak buat gol . Then , aku lepas lah kan sepakan . dan GOOOOOOOAAAAAALLLLkick (dah2 tak payah gelak , semua orang kat court tu semua dah gelak kat aku, segan jugak tme tu) . aduyai , depan goal pon tak masuk . ape nak jadi ni . 
pastu , main balik ... main,main, main ,,aku dapat lah balik bola ader orang passing kat aku . depan goal jugak ni . tinggal nak shoot je lagi (sama je cam tadi kan ? namapak sangat malas nak lari duduk depan gol je). aku pun mengambil langkah nak shoot bola tu . Aku angkat la kaki kanan nak shoot , pastu tetibe kaki kiri aku kejang , hurm , tu takpe lagi , boleh tahan . pastu aku pun shoot la . lepas2 aku shoot tu , kaki kanan pulak sambung kejang . aduyai , dah tak rase kaki dah mase tu . terus jatuh telentang bai . sakit hati, sakit kaki semua sakit lah . . dah la tak gol jugak . pastu ...
aku pun terus lah keluar padang . injured .. ak tak boleh main dah . haiiissshhh . aku duduk lah kat tepi padang tu . menyesal jugak rasenye aku turun. heheheh ...


p/s : kalau dah tak terer tu tak payah la nak gatal tangan , gatal kaki nak turun jugak . kan dah kene .. padan muke . :D

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tipikal

psst psst, kitorang budak UTHM dah start study week dah. Minggu depan final. Fokus fokus :D semoga dekan sem ni jeyahhhh hahahhaha.

No longer Mechatronics student

Dah masuk semester keempat dah ni. Pelajar tahun kedua akhir kata orang. Sekarang tak jadi dah budak Mekatronik. Yela dulu mula mula masuk universiti ni  dapat Jurusan Sarjana Muda Elektrik dan Elektronik(Mekatronik). Dulu memang seronok tak terkata lah bila dapat kos ni. Kos rare bakhang. Belajar macam macam. Ya susah, tapi nanti senang dapat kerja for sure. Kata orang la. Belajar mekanikal, belajar elektronik, elektrik pun kena belajar jugak. Cerita dia kalau dah grad nanti, menganggur jugak baik pergi terjun bangunan jela. Tapi itu semua cerita dulu. UTHM ni lagi hebat mainkan perasaan student. Kalah playboy playboy malaya semua. Dah dua tahun. Lagi dua tahun je nak habis, struggle belajar kaw kaw bagai nak rak (baca: kira ada jugak lah spent masa study), tiba tiba dia boleh pulak nak drop kos. Sedih hati mak nak. sedih. Title semua hilang. Dulu dok bangga bangga dapat kos power dapat kos power nama pun gempak to' tak boleh tidoq malam wa cakap masa mula dapat dulu. Sekara